• Alles over selfservice en betaalautomaten.
Home / Blog /

Bling King zet volop in op automatisering!

 

Bling King zet volop in op automatisering!

Een hypermoderne wasstraat aangestuurd door een systeemautomaat, een verkoopautomaat met schoonmaakproducten, een gratis wasdienst voor je droogdoekjes, ... Bling King is een automatische carwash met aandacht voor details. Wim Piceu van Bling King vertelt hun succesverhaal.

Wat maakt Bling King zo bijzonder?

Naast een selfwash hebben we ook een indrukwekkende wasstraat van maar liefst 62 meter lang. Hierbij hebben we ook veel aandacht voor de beleving voor de klant. Klanten krijgen niet alleen een royale wasbeurt, er is ook een vernieuwende geurbeleving én een extra led-lichtspektakel. Omdat de ervaring zo bijzonder is en de kwaliteit zo goed, wordt veelvuldig voor het duurste programma gekozen.

Hoe werkt de wasstraat?

Aan de ingang van de wasstraat staat er een systeemautomaat met aanraakscherm. Daarop kunnen klanten het wasprogramma selecteren en de manier waarop ze willen betalen. Met de kaart, via onze waspas of cash. De betaling gebeurt vlotjes via de geïntegreerde VALINA betaalterminal of indien gewenst met cash aan dezelfde automaat. Van zodra ze betaald hebben, rijden ze naar de wasstraat waar automatisch het op voorhand geselecteerde wasprogramma start.

Banner VALINA

 

Dus het zou volautomatisch kunnen?

Ja, in principe kan de klant alles zelf doen, maar omwille van veiligheidsredenen kan de carwash niet geheel onbemand werken. Aan de systeemautomaat kiest de klant een wasformule, betaalt hij met zijn waspas of bankkaart, en rijdt hij naar de wastraat die automatisch correct wordt ingesteld. De wagen wordt zelfs volledig gefotografeerd bij het inrijden en het uitrijden van de wasstraat. Zo kunnen we elke discussie achteraf vermijden. 

Waarom dan nog bemanning?

Omdat de klanten bang zijn dat hun auto beschadigd wordt. Ze moeten tenslotte een transportband oprijden en wij begeleiden hen daarbij. We doen als extra service nog een klein voorwasje. 

 

Zo zet je in op een betere klantbeleving.

Voor welke betaalmogelijkheden hebben jullie gekozen?

Wij hebben gekozen voor een mix van betaalmogelijkheden. Klanten kunnen met cash betalen, maar vooral ook elektronisch via de VALINA-betaalterminals. Voor kleinere bedragen gaat dat zelfs contactloos. We merken trouwens op dat de mensen steeds minder vaak met cash betalen. Waarschijnlijk omdat het automatisch betalen zo vlot gaat. En da’s ook voor ons de richting waar we naartoe willen.

 

Toch nog steeds cash?

Ja, sommige mensen verkiezen toch nog steeds cash, maar we proberen dat wel te ontmoedigen. Ze krijgen enkel munten terug wanneer ze teveel betalen. Het is een zachte manier om hen toch te motiveren om elektronisch te betalen. Niemand zit graag met een pak munten in hun zakken.

Jullie hebben ook een verkoopautomaat?

Ja dat klopt. Bij onze stofzuigers staat een verkoopautomaat boordevol wasproducten voor de auto. Doekjes, producten om het dashbord te reinigen en dergelijke. Ook weer een extra service naar onze klanten toe. We merken dat de automaat na verloop van tijd steeds meer opbrengt. Voor de eindgebruiker is het heel handig, en voor ons is het een mooie extra inkomst. En dat voor een vreemd gevormd stuk braakliggende grond waar we initieel niets mee wisten aan te vangen ...

Ook interesse in een automaat met elektronische betaaloplossing?

Vind een leverancier

 

VALINA, meer dan alleen maar een betaalterminal

Lees meer
  • Thema:
  • Digitale transformatie
  • Categorieën:
  • Type:
  • Systeemautomaat