• Alles over selfservice en betaalautomaten.
Home / Blog /

Digital signage vergroot de impact van je acties.

 

Digital signage vergroot de impact van je acties

Optimale zichtbaarheid, maximale impact. Dat is het effect van digital signage, ofwel alle vormen van digitale communicatie. Een ideale oplossing zo blijkt voor elke verkoper die promotiestunts en andere acties extra in de kijker wil zetten. Dankzij nieuwe technologieën kan je klant ook meteen afrekenen aan zo’n digitaal scherm. En dat creëert nieuwe kansen voor jou.

Wat is digital signage?

Digital signage is een term voor alle communicatie via digitale informatieborden. Voorbeelden vind je overal: informatieborden in de luchthaven, een digitaal scorebord in een sportstadion, real-time informatie aan een bushalte... Ook als handelaar kun je digital signage inzetten. Denk bijvoorbeeld aan een digitale prijslijst of een scherm op de winkelvloer om een waaier aan promoties en andere acties aan te kondigen. Snel en efficiënt.

Digitaal maakt creatief

Digitale informatieborden in je winkel trekken meteen de aandacht van de klant. Zeker als je je boodschap creatief verpakt: mooie foto’s, video’s, animaties,... het kan allemaal. Je kunt je communicatie ook heel persoonlijk maken, denk aan beelden van jezelf achter de toonbank of terwijl je aan de slag bent in je winkel. De consument heeft het gezien.

Digital signage aan de kassa

Stel je voor: net op het moment dat de klant van plan is om af te rekenen, krijgt hij nog een nieuwe, onweerstaanbare promotie te zien. Die kans laat hij niet liggen, hij voegt het nog toe aan zijn aankopen. Dat is een mogelijk scenario als je digital signage slim inzet aan de kassa.

Automatisering geeft de apotheker meer tijd voor klanten

Lees meer

Verkoopautomaten: ook handig voor korte ketens

Lees meer

Geef selfservice een plaats in je omnichannel-strategie

Lees meer

Digital signage wordt selfservicekassa

Maar wat als je jouw digitaal communicatiepaneel inzet als extra verkooppunt? Zoals je misschien al weet, doet de nieuwe generatie consumenten bij het shoppen graag alles zelf. Menselijke interactie vindt deze “nieuwe shopper” enkel waardevol als het ook nuttig is. Hij is dan ook verzot op allerhande zelfbedieningssystemen. In dat opzicht biedt digital signage je heel wat mogelijkheden, zoals extra beleving en impulsaankopen.

 

Digital signage
Digitale informatieborden zijn een fantastische manier om je kortingsacties, productlanceringen en promotiestunts aan te kondigen waar het telt: op de winkelvloer.

Wat digital signage jou en je klanten oplevert:beleving: creatieve communicatie betrekt de klant bij je boodschap 
•	flexibiliteit: prijs- en productinfo altijd up-to-date in enkele klikken 
•	uitstraling: vormgeving in lijn met je huisstijl en winkelinrichting
•	interactie: interactief aanraakscherm leidt naar extra info, nieuwe producten 
•	extra verkoop: scherm wordt extra verkooppunt en stimuleert impulsaankopen

Door meteen de mogelijkheid tot betaling te koppelen aan digital signage, creëer je een extra moment of truth tijdens het aankoopproces. Het enige wat je nodig hebt, is een elektronische betaalterminal die zorgt voor een snelle betaling, zonder gedoe.

De betaalterminal maakt het verschil

Ticketautomaten, bestelautomaten en verkoopautomaten zijn allemaal voorzien van een onbemande betaalterminal. In alle situaties moet deze betaalterminal een vlotte betaling verzekeren, zowel binnen als buiten. Zelfs de kleine schermen van zo’n terminal kunnen vandaag de dag dienen om bepaalde acties en andere reclameboodschappen te promoten.

Betaalterminal als communicatiekanaal

Je merkt het, de betaalterminal is niet meer gewoon een betaalmiddel. Deze moderne betaaloplossing wordt meer en meer een communicatietool. Tenminste, als de betaalterminal “slim” genoeg is om dit voor elkaar te krijgen. Dat is zeker het geval bij de onbemande betaalterminal VALINA. Ontdek er hier alles over.

 

  • Thema:
  • Tools & technologie
  • Categorieën:
  • Type:
  • Betaalterminal