
Cash en hygiëne gaan wél samen, met de shopmaster
Digitaal betalen is al een tijdje de norm, met de kaart of mobiel. Toch is er nog steeds een minderheid van klanten die cash wil betalen. Cash geld is echter een broeihaard van bacteriën. Dat is een probleem als hygiëne belangrijk is in je zaak. Met de shopmaster sluit je de klanten die met klinkende munt willen betalen niet uit, en ga je toch 100% hygiënisch om met cash.
Ook je klanten vinden geld vies en vuil
Een onderzoeker van Oxford University zocht het ooit eens uit: 11.000 bacteriën krioelen gemiddeld op een eurobiljet. Je kan er zelfs ziek van worden. Ook klanten ervaren geld als iets vies en vuil. Moet je als handelaar dan maar je handen wassen en ontsmetten na elke betaling? Of plastic handschoentjes aandoen en weggooien na elke klant? Dat kan, maar het is vooral gedoe waar je liever geen tijd aan besteedt.
Geen cash aanvaarden mag niet (en lost het probleem niet op)
Geen cash aanvaarden is dan weer te drastisch. Want die kleine groep klanten verliezen, voel jij in je portemonnee. Het is trouwens niet wettelijk. Je mag wél grote biljetten weigeren, maar helemaal geen cash aanvaarden, dat is niet toegestaan. Zelfs als je cash zou weigeren, bedien je je klanten nog niet 100 procent hygiënisch. Want je moet nog steeds op het klavier van de betaalterminal tokkelen.
Met de shopmaster aanvaard je cash snel, veilig én hygiënisch
De échte oplossing? Laat je klant de afhandeling van de betaling gewoon zelf doen. Hoe? Met de shopmaster. De shopmaster is een betaalkiosk waarmee jouw klanten ook in geval van cash, veilig, snel én hygiënisch kunnen betalen. En hiermee scoor je bij de klant.
Helemaal hygiënisch, scoren bij de klant
Met de shopmaster werkt het zo: de klant die cash betaalt, gaat naar de kiosk om zijn munten en biljetten in te geven. Indien nodig, geeft de shopmaster automatisch en altijd correct terug . Als winkelbediende kom je dus niet in aanraking met de betaalmiddelen: geen cash, geen bankkaart, geen klavier. Zo laat je zien dat jij hygiëne in je winkel ernstig neemt. Zeker als je met levensmiddelen werkt, zal de klant dit ten zeerste appreciëren.
Goed voor je imago, veilig en snel
De shopmaster heeft nog een aantal extra voordelen:
- Het moderne design van de shopmaster versterkt de positieve uitstraling van je zaak.
- Het cash geld wordt niet bewaard in de kassa achter de toonbank, wat het risico op diefstal vermindert.
- Je wint kostbare tijd: gedaan met wachten tot de klant eindelijk dat eurocentje uit zijn portefeuille heeft opgediept of de juiste bankkaart heeft gevonden.
Benieuwd naar meer? Lees hier welke voordelen de shopmaster nog oplevert.
Ontdek wat self-service en betaalautomaten voor jou kunnen betekenen
