• Alles over selfservice en betaalautomaten.
Home / Blog /

De korte keten

 

De korte keten, de snelweg naar het hart van de consument.

Verkoopautomaten of vending machines zijn voor land- en tuinbouwers dé manier om weer in contact te komen met de consument. De laatste twintig jaar lijkt het wel of de producent en de consument in twee verschillende werelden leven. Soms zelfs letterlijk.  Appels uit Nieuw-Zeeland, peren uit Polen, boontjes uit Kenia, … da’s wat de supermarkt met regelmaat van de klok aanbiedt. Terwijl wij in ons land een veel lekkerder én verser alternatief hebben.

Economisch voordeel voor jou én je klanten.

Doordat je rechtstreeks aan de consument kan verkopen, krijg jij een veel eerlijkere prijs. De klant betaalt op zijn beurt minder voor een veel verser product. Bovendien mogen vooral landbouw- en fruitbouwproducten er minder perfect uitzien. De consument houdt daar zelfs van want het komt authentieker over.

Voordeliger voor het milieu.

We beseffen maar al te goed dat het beter moet met het milieu. Er zijn te veel vrachtwagens, te veel verpakking, enorm veel energieverlies omdat producten langer moeten bewaard worden ... Met de korte keten vermijd je een groot deel van deze problematiek. Jouw klanten wonen dichterbij, ze brengen vaak hun eigen draagtassen mee of je kan zelfs opteren voor een papieren alternatief.

Verse boerderijproducten brengen de consument dichterbij

5 tips om te blijven verkopen in deze moeilijke

Lees meer

Roze verkoopautomaat brengt online merk dichter bij klant.

Lees meer

Verser dan vers.

Gezonde voeding is meer dan ooit relevant en dat kan je perfect bij de lokale handelaar vinden. Niets lekkerder dan een vers geplukte appel, een pas gerooide aardappel, net gekarnde boter en andere zuivelproducten, zelfs vlees of bloemen zijn mogelijk. De klant weet dat ze met een gerust hart bij jou terecht kunnen. Ze gaan letterlijk terug naar de bron. 

Klanten leren jou kennen.

We beseffen maar al te goed dat het beter moet met het milieu. Er zijn te veel vrachtwagens, te veel verpakking, enorm veel energieverlies omdat producten langer moeten bewaard worden ... Met de korte keten vermijd je een groot deel van deze problematiek. Jouw klanten wonen dichterbij, ze brengen vaak hun eigen draagtassen mee of je kan zelfs opteren voor een papieren alternatief.

Je geeft je klanten een bijzonder gevoel.

De korte keten streelt vooral het ego van de klant. Ze kunnen zeggen dat ze hun fruit, zuivel, groenten, aardappelen, ... aankopen op de hoeves uit de buurt. Ze hebben iets wat een ander niet heeft. En dat roept bewondering op bij hun gasten, collega’s, vrienden, ... vaak krijgen ze zelfs de vraag of ze producten willen meebrengen op het werk. Wat natuurlijk weer de producent ten goede komt want het is de perfecte mond-tot-mondreclame.

Hoe aanbieden?

Er zijn verschillende manieren om jouw producten aan te bieden. Je kan een fysieke winkel inrichten, aanwezig zijn op boerenmarkten of andere lokale markten, samenwerken met een supermarkt uit de buurt, of zelfs gewoon één of meerdere verkoopautomaten plaatsen. 

Een verkoopautomaat als hoevewinkel.

Door één of meerdere verkoopautomaten of vending machines te plaatsen kun je een mooi aanbod aan je klanten aanbieden. Fruit, zuivel, vlees, groenten, aardappelen, … er is met de huidige automaten heel wat mogelijk. Voor je het weet heb je een kleine buurtwinkel zonder dat je met een al te grote investeringskost zit.

 

Banner verkoopautomaat

 

Er zijn zelfs mogelijkheden om deze kosten te spreiden naargelang het hoog- of laagseizoen. Bovendien is jouw “hoevewinkel” dag en nacht geopend, wat de consument alleen maar weet te waarderen. En als je opteert voor een verkoopautomaat met een elektronische betaalterminal zit je helemaal goed want dan heeft de klant altijd gepast geld bij. 

 

  • Thema:
  • Succesvol ondernemen
  • Categorieën:
  • Convenience
  • New shopper
  • 24 7 beschikbaar
  • Customer experience
  • Rentabiliteit
  • Duurzaamheid
  • Meer omzet
  • Loyaliteit
  • Type: