5 tips om te blijven verkopen in deze moeilijke
Lees meer
Hogere productiviteit na lunchbreak met selfservice
De lunchpauze is een belangrijk deel van de werkdag van je personeel. Het is niet alleen een rustpunt voor het brein, het is ook tijd voor een praatje met de collega’s. Een deugddoende lunchpauze betekent ook een boost voor de productiviteit. Een flinke dosis selfservice in het bedrijfsrestaurant versterkt dit effect. Kortere wachttijden betekenen ook een directe efficiëntiewinst voor het bedrijf, logistiek en administratief. Ontdek hier waarom en hoe.
Wachtrijen vermijden en snellere doorstroming
Aanschuiven voor een maaltijd, het is het laatste waar je personeelsleden blij van worden tijdens de lunchpauze. Tijd is kostbaar, zeker tijdens de werkuren. Bestellen en betalen in het bedrijfsrestaurant verloopt best zo efficiënt mogelijk, zonder lange wachtrijen.
Vooraf bestellen kan dit oplossen, maar weet jij om 10 uur waar je die middag zin in zal hebben? Meer en meer bedrijven kiezen daarom voor bestelzuilen: het zijn kiosken waar je personeel zelf zijn bestelling ingeeft en digitaal afrekent, met een betaalkaart of oplaadkaart. Van zodra je maaltijd klaar is, haal je het af met je ticket. Een elektronische betaaloplossing zorgt voor een nog vlottere doorstroming. Efficiëntie rekent af met lange wachtrijen. Wat overblijft, is tijd voor een praatje met de collega’s aan tafel.
Gezonde voeding voor gemotiveerde medewerkers
Een bedrijfsrestaurant met meer selfservice, zal ook het cateringpersoneel tevreden stemmen. In plaats van de kassa te bemannen en geld af te rekenen, komt er voor hen meer tijd vrij voor het bedenken van nieuwe menu’s en gezonde recepten. Gezonde voeding maakt deel uit van een waarderende organisatiecultuur, waarin medewerkers het beste van zichzelf kunnen en willen geven. En daar wordt het bedrijf alleen maar beter van.
Elektronisch betalen met alle betaalmethoden
Om je personeel meer betaalgemak te garanderen, mogen de nieuwste betaalmogelijkheden zoals contactloos betalen, mobiel betalen en betalen met wearables niet ontbreken tijdens het afrekenen. Betalen lukt voor iedereen, zonder het gedoe van cash geld. Je personeel, jong en oud, zal je dankbaar zijn voor zo’n vlot en efficiënt betaalsysteem.
Meer hygiëne
Naast efficiëntie en betaalgemak biedt elektronische zelfbediening ook meer hygiëne. Want de betaling gebeurt rechtstreeks aan de automaat. Hierdoor komen er geen handen in aanraking met geld. Voeding zonder bacteriën smaakt altijd beter. Wedden dat jouw personeel er ook zo over denkt?
Interactief met digitale schermen
Via digitale schermen van de betaalautomaten kun je ook communiceren met je personeel: een snelle vragenlijst, ideeën verzamelen, interne boodschappen, ... Een orderkiosk in je organisatie is met andere woorden een handig kanaal om de betrokkenheid op elk moment van de dag te vergroten. De technologie laat trouwens toe je boodschap creatief te verpakken, met foto’s, animaties en video’s. Resultaat? Nog meer impact en zichtbaarheid.
Win-win situatie voor iedereen
Een bedrijfsrestaurant met een flinke dosis selfservice is voor iedereen een win-win situatie. Omdat de logistieke processen in het restaurant veel vlotter verlopen, genieten de medewerkers van een ontspannende lunch met de collega’s. En die positieve energie vertaalt zich in een betere productiviteit op de werkvloer.