• Alles over selfservice en betaalautomaten.
Home / Blog /

Moet ik online aanwezig zijn met mijn zaak?

 

Moet ik online aanwezig zijn met mijn zaak?

Deze vraag kunnen we heel kort en krachtig beantwoorden: JA! Zelfs al verkoop je niets online, of bestaat jouw zaak al meer dan 100 jaar. Wie niet aanwezig is op het internet, is voor veel consumenten onbestaand.

  
 

De wereld is de laatste 10 jaar enorm veranderd.

Wat vroeger een frivoliteit was, is nu onontbeerlijk geworden voor elke ondernemer. De consument zoekt alles op via het internet. De lekkerste frituur in de buurt, de beste carwash, de openingsuren van de drogisterij, ... noem maar op. En als je niet kan gevonden worden, waarom zouden ze dan nog komen? Voor hen besta je gewoonweg niet, of erger, ze vertrouwen je niet.
 

Hoe oud is je website?

Als de laatste post op jouw website dateert van ergens begin 2016, wat moet jouw klant daarvan denken? Het is dus van het allergrootste belang dat je jouw website regelmatig opfrist, af en toe iets post, dat je website leeft. Het is een goedkoop medium om jouw zaak te promoten, maak er gebruik van!

 

Geen tijd voor het internet?

Helaas is dit geen excuus meer. Prominente aanwezigheid op het internet en social media zoals Facebook, Instagram is enorm belangrijk. Ben je een traiteur? Maak met je smartphone een foto van je nieuwe gerechten en zet ze op Instagram. Een wijnhandel met een nieuw assortiment wijnen? Maak een uitnodiging op Facebook om ze te komen proeven. ‘t Is simpel én gratis.

 

De consument doet niets meer zonder Google.

Zorg er dan ook voor dat je gevonden wordt. Zelfs al ben je wereldberoemd in jouw gemeente of stad. Tools zoals Google My Business vergroten je zichtbaarheid, zijn volledig kosteloos en kunnen toch heel wat nieuwe klanten aantrekken. Kortom, wees aanwezig. Altijd en overal.
 

Een webshop met als doel je fysieke zaak te ondersteunen.

Een webshop kan een ongelooflijke boost zijn voor jouw zaak, zowel voor verkoop als voor je visibiliteit. Mensen kopen steeds vaker online, maar ook als ze naar je zaak zelf komen, is een webshop onontbeerlijk. De consument ziet graag op voorhand wat je allemaal te bieden hebt. En daarvoor is een webshop heel erg handig. Zeker voor winkels die afgelegen liggen, is het een extra manier om nieuwe klanten aan te trekken.
 

Klanten verwachten een 24/7 dienstverlening.

En dat is voor veel kleine ondernemers onmogelijk. Maar is dat echt zo? Een gevoel van bereik- en beschikbaarheid is vaak al voldoende. Door je klanten bijvoorbeeld de mogelijkheid te geven om ook online hun bestelling te plaatsen. Of wat denk je van de verkoopautomaat als verlengstuk van je zaak na sluitingstijd? Je kan het zelfs gebruiken om online bestellingen te laten ophalen. Service bieden, betekent dus niet dat je winkel altijd moet open zijn.
 

Meer weten over hoe je je klanten beter kunt bedienen?

Laat je inspireren door dit artikel over klantbeleving.

 

 

Breng me in contact met de geschikte leverancier

Contacteer me
  • Thema:
  • Omnichannel
  • Categorieën:
  • Future-proof
  • Online
  • Devices
  • New shopper
  • 24 7 beschikbaar
  • Digitaal
  • Customer experience
  • Loyaliteit
  • Type: