De orderkiosk van McDonald’s

Les bornes de commande fleurissent chez McDonald’s. Le géant du fastfood a commencé à les introduire en 2015 aux USA. Aujourd’hui, on retrouve ces machines libre-service aux quatre coins du monde. Mais aussi dans d’autres chaînes de restauration rapide qui ont compris les avantages de ce nouveau mode de commande.

text

McDonald’s, de koning van vernieuwing

Fastfoodketen McDonald’s houdt van innoveren en inspireren! Ze gebruikt nu al enkele jaren zowat overal ter wereld orderkiosken. Dat inspireerde andere ketens, zoals Starbucks, die nu ook stevig inzetten op bestellingen via selfservice. Een andere interessante vorm van automatisering waarmee de fastfoodgigant uitpakte, is de Big Mac-automaat die in Boston werd geplaatst. Het was een straffe marketingzet die niet onopgemerkt bleef! Maar nu even terug naar de orderkiosken ...

4 goede redenen om voor een orderkiosk te kiezen

Laten we eerst een vooroordeel uit de wereld helpen: in tegenstelling tot wat heel veel mensen geloven, pakken orderkiosken geen banen af. De taken worden gewoon anders ingevuld. Zo ontfermt de ‘nieuwe’ kassamedewerker zich bijvoorbeeld over klanten aan de orderkiosk die hulp nodig hebben.

1. Tijdwinst en meer klanten

Het is een feit: de wachtrij slinkt sneller aan de orderkiosk dan aan de traditionele kassa. Je kunt dus meer klanten ontvangen. Waarom? Omdat de orderkiosken eenvoudig en intuïtief in gebruik zijn, wat de klantbeleving ten goede komt. Wie snel wil bestellen, raakt gewoon het scherm aan en stelt zijn menu samen door een keuze te maken uit de subcategorieën van producten.

2. Personalisatie en meer winst

De grote troef van de orderkiosk? Personalisatie! Het is natuurlijk veel gemakkelijker om een hamburger op het scherm aan te passen dan aan de kassa drie keer te moeten herhalen: “Geen ui, geen augurken, met 2 sneetjes kaas en enkel ketchup alsjeblieft”. Het resultaat? Veel minder bestelfouten, minder producten die in de vuilnisbak belanden, meer winst en meer tevreden klanten. Volgens analisten zou McDonald’s zo tot 2,7 miljard dollar kunnen verdienen.

3. Gemakkelijk en snel betaald

Voor je betaalt, controleer je het overzicht van je bestelling op het scherm. Je beslist vervolgens of je liever cashloos betaalt aan de kiosk of met cash aan de kassamedewerker. Wie kiest voor een elektronische betaling, kan ofwel met de kaart betalen (contact of contactloos) via de terminal, of met de smartphone. Na betaling krijg je je ontvangstbewijs met je bestelnummer op. Bestellen en betalen was nog nooit zo eenvoudig!

4. Een extraatje voor de klant

Bij McDonald’s hoort bij een bestelling aan de orderkiosk ook een bediening aan tafel. Als je je bestelling wilt meenemen, wacht je tot jouw nummer wordt afgeroepen. Maar eet je in het restaurant zelf, dan ga je gewoon aan een tafeltje zitten. Het personeel brengt je bestelling zodra ze klaar is. Fantastisch, toch?

Uw klant heeft al gekozen? En u?

Breng me in contact met de geschikte leverancier

Bekijk het filmpje