• Alles over selfservice en betaalautomaten.
Home / Blog /

Zo trek je de on-the-go shopper aan in je winkel

 

Zo trek je de on-the-go shopper aan in je winkel

Generatie Y vormt stilaan de consumentengroep met de grootste bestedingskracht. Ze zijn geboren tussen 1985 en 2000, worden ook wel de millennials genoemd of de “on-the-go generatie”: veel gebeurt tussendoor en onderweg met de smartphone. Het is een manier van leven en denken die natuurlijk ook zijn invloed heeft op hoe deze generatie koopt en consumeert. Voor jou is het dus essentieel om de gewoontes en verwachtingen van de nieuwe consument goed te begrijpen.

 

Gewoontes en verwachtingen van de millennial:

Bij de millennial sloop de smartphone al tijdens de jongere jaren binnen in het dagelijkse leven. Daarom moet je als handelaar rekening houden met de on-the-go levensstijl die hiervan een gevolg is:

  • 24/7: alles is altijd beschikbaar, ook na sluitingstijd van de winkel
  • Mobile first: zoektocht naar product of dienst begint online, mobiel
  • Fast & easy: informeren en transactie gaan simpel en vlekkeloos
  • Interactie: menselijk contact indien nuttig
  • Hier en nu: directe voldoening na de transactie

Elektronisch betalen: voordelen voor iedereen

Lees meer

Hogere productiviteit na lunchbreak met selfservice

Lees meer

Verkoopautomaten: ook handig voor korte ketens

Lees meer

 

Selfservice on-the-go: een orderkiosk en een verkoopautomaat

Hoe speel jij als handelaar nu in op de verwachtingen van de millennial? Alvast niet door je fysieke winkel op te doeken en alles op e-commerce te zetten, zoals je wel eens hoort.

Nee, deze generatie apprecieert nog volop de beleving van de fysieke winkel. Maar ook op de winkelvloer wil hij zijn portie digitaal en on-the-go. Deze klant wil zichzelf snel, autonoom en digitaal kunnen bedienen.

Een orderkiosk is daarvoor een prima oplossing: met de hulp van deze digitale zuil in je winkel kan de klant zich makkelijk en volledig informeren, bestellen en ook zelf afrekenen zonder tussenkomst van een verkoper. Enkel het product afhalen doet hij nog aan de toonbank.

Je bent helemaal de held van deze on-the-go generatie, als je daarnaast ook een deel van je aanbod 24/7 ter beschikking stelt via een full-service verkoopautomaat

 

 

Klaar voor volgende generatie

Als je inspeelt op de verwachtingen van deze generatie, ben je bovendien al klaar als de bestedingskracht van hun opvolgers gaat toenemen. Het gaat, jawel, over Gen Z: de smartphone kleeft bij deze generatie al van kindsbeen af aan de vingers. Hun on-the-go-gedrag en selfservice-verwachtingen zijn nog meer uitgesproken dan bij hun voorgangers.

 

  • Thema:
  • Nieuwe klantverwachtingen
  • Categorieën:
  • Type: