De technologie in je verkoopautomaat: slimmer dan je denkt

Je nieuwe bedrijf laten groeien. Een verkoopautomaat is een eenvoudige oplossing. Lees deze 6 tips en ga meteen aan de slag!

A phone displaying a holographic cloud

Slimme technologie in je verkoopautomaat? Jazeker!

Verkoopautomaat en hightech in één zin: daar kijk je niet meer van op. Want de automaat van vandaag is niet meer te vergelijken met de oude lichtbak van vroeger. Vandaag zit je verkoopautomaat vol moderne elektronica: touchscreens, autonome betaalterminals, ingebouwde computers, elektronische displays, remote management ... Hun ultieme doel: jouw leven makkelijker maken én de ervaring van je klanten verbeteren.

Veilig elektronisch betalen

Elektronische betaalterminals zijn een veilig alternatief voor een muntapparaat en een biljettenteller. Dankzij elektronische betalingen hoef je geen cash geld meer aan te raken en loop je niet langer het risico om valse biljetten binnen te krijgen. Bovendien kunnen dieven zich de moeite besparen, omdat het geld meteen op je bankrekening staat.

Computers en elektronische displays

Dankzij krachtige ingebouwde computers zijn verkoopautomaten tegenwoordig echte alleskunners: pizza’s of stokbroden bakken, 60 verschillende warme drankjes aanbieden, smoothies maken met bevroren fruit … Het bestaat nu al!

Bij de nieuwste modellen worden de prijzen ook niet meer aangeduid via papieren etiketten of plastic blokjes, maar met elektronische displays. Prijzen aanpassen wordt dus een pak makkelijker. Zo’n elektronische display toont ook speciale aanbiedingen of productinformatie via een persoonlijk bericht.

Remote management: je verkoopautomaat op afstand beheren

Met remote management-technologie krijg je op afstand praktische informatie over je toestel, je producten en het onderhoud van je verkoopautomaten. Hoeveel producten zitten er nog in je verkoopautomaat? Welke producten zijn het populairst? Welk artikel raakt stilaan op? Van welke producten wordt de houdbaarheidsdatum binnenkort overschreden? Je ziet het allemaal online. 

Dat is niet alleen handig voor jou; ook je klanten profiteren mee van deze extra service. Want met de verzamelde gegevens maak je ook grondigere analyses, zodat je je aanbod kunt bijsturen en nog beter inspelen op wat zij willen.

Is je toestel defect? Dan krijg je onmiddellijk een sms of e-mail. Je moet dus niet meer wachten tot klanten een probleem melden om iemand erop af te sturen. Zo zijn je verkoopautomaten makkelijker te onderhouden, je klanten tevreden en je toestellen minder lang buiten gebruik. 

Uw klant heeft al gezoken? En u?

Breng me in contact met de geschikte leverancier

Ontdek wat self-service en betaalautomaten voor jou kunnen betekenen