• Alles over selfservice en betaalautomaten.
Home / Blog /

Het succes van de ticketautomaat

 

Het succes van de ticketautomaat

Een ticketautomaat is een kostenefficiënte en veilige manier om de klantvriendelijkheid én de rentabiliteit te verhogen. Dat ondervinden ook meer en meer bedrijven die deze vorm van selfservice integreren in hun organisatie. Tijdwinst, kostenbesparing en een betere klantbeleving zijn de drie belangrijkste drijfveren om nog meer in te zetten op  bedrijfsautomatisering. Dat verklaart ook het succes van een ticketautomaat.

De snelste weg

Is het je ook al opgevallen dat consumenten steeds vaker de snelste weg kiezen? En dat niet iedereen nood heeft aan de service of tussenkomst van een verkoper. Als het aankomt op betalen of andere kleine taken die klanten zelf kunnen uitvoeren, twijfelen ze niet: in de supermarkt, aan het station, in de bioscoop, bij de parking, zelfs bij de slager om de hoek… als ze lange wachtrijen aan de kassa kunnen vermijden, weinig tijd hebben of geen specifieke vraag hebben, doen ze het liever zelf. Dat verklaart ook de toegenomen belangstelling voor zelfbedieningsautomaten

Voordelen selfservice

Niet alleen de consument, maar ook bedrijven, groot en klein, ontdekken steeds meer de voordelen van selfservice. Enkele voordelen zijn:

  • 24/7 beschikbaar
  • Eenvoudigere administratie
  • Minder risico op fouten
  • Minder lange wachtrijen
  • Snellere verkoop
  • Grotere doorstroming van klanten en dus meer omzet
  • Betere klantbeleving
  • Minder personeelskosten

Verkoopautomaten: ook handig voor korte ketens

Lees meer

Elektronisch betalen: voordelen voor iedereen

Lees meer

Cash en hygiëne gaan wél samen, met de shopmaster

Lees meer

Het hoeft je niet te verbazen dat vooral het kostenplaatje de businesskant van selfservice voor jou zo interessant maakt. Als je bepaalde taken laat overnemen door automaten, heb je geen of minder werknemers nodig om de taken uit te voeren. Hierdoor bespaar je dus heel wat overheadkosten. Bovendien win jij ook heel wat tijd omdat je je minder moet bezighouden met allerhande administratieve verplichtingen die vaak samengaan met personeel. 

Een ticketautomaat voor meer omzet

Een ticketautomaat is een mooi voorbeeld van hoe het sneller, beter en winstgevender kan. Het is ook een populaire vorm van selfservice voor consumenten om lange wachtrijen aan de kassa te vermijden. Logisch ook, want deze selfservice-kassa is snel, veilig en gewoon heel handig! Vooral op drukke momenten. En jij hoeft helemaal niets te doen.

De ticketautomaat helpt de klant bij het maken van zijn keuze en het afrekenen, zonder menselijke interactie. Ideaal voor een vlotte ticketverkoop, een goede doorstroming van cliënteel én meer omzet voor jouw bedrijf.

Snelle ticketverkoop

Elektronische betaling voor een vlotte ticketverkoop

Het spreekt voor zich dat het integreren van een of meerdere ticketautomaten voor jouw bedrijf een kostenefficiënte en veilige manier is om de klantvriendelijkheid én je rentabiliteit te verhogen. Maar om volop van de voordelen van deze betaalautomaat te kunnen genieten, is een betaalterminal die veilig, contactloos en mobiel betalen toelaat essentieel. Meer weten? Ontdek hier welke factoren belangrijk zijn bij het kiezen van een elektronische betaaloplossing.

Banner VALINA

  • Thema:
  • Digitale transformatie
  • Categorieën:
  • Type:
  • Ticketautomaat