Omnichannel-strategie en selfservice gaan hand in hand
Lees meer
Tiffany’s kiest VALINA voor selfservice in winkelomgeving
In 's werelds beste juwelier- en speciaalzaak Tiffany & Co. in de Londense Covent Garden kopen klanten sinds 2018 een nieuw Tiffany-parfum uit een automaat. Op die manier zet de Londense boetiek volop in op optimaal betaalgemak en een betere klantbeleving. En dat allemaal dankzij Worldline’s VALINA, de eerste alles-in-een Android-gebaseerde betaalterminal voor contactloze, chip- en magneetstrooktransacties.
Wie denkt aan snackautomaten en broodautomaten denkt in geen geval aan de traditionele haute parfumerie. En toch koos Tiffany & Co. in 2018 voor dat type verkoopautomaat voor een moderne kijk op een nieuwe klantbeleving in een high-end fashionwereld.
Parfum uit een verkoopautomaat
Het innovatieve concept van de geurautomaat maakt deel uit van de Tiffany Style Studio, een unieke shoppingruimte waar klanten op een unieke shopervaring worden getrakteerd. Hiermee zet Tiffany’s volop in op customer experience, die mee mogelijk wordt gemaakt door de nieuwste onbemande betaalterminal VALINA van Worldline.

Onze VALINA bij Tiffany & Co. London is de allereerste zelfbediening full-touch Android-betaalterminal in de UK. Dit concept zullen we nog verder uitbreiden naar andere hoogwaardige winkelomgevingen.
Vincent Roland, Managing Director van Worldline's Merchant Services -
Tiffany’s zoekt nieuw type klant
Met dit nieuwe winkelconcept wil Tiffany & Co. vooral een nieuw type klant aanspreken. Dat nieuwe type is jonger, winkelt vaak laat na de werkuren en zoekt vooral een aanpak op maat van zijn wensen in plaats van alleen maar luxe.
Eerste alles-in-een betaalterminal VALINA van Worldline
Een verkoopautomaat is pas succesvol als het ook beantwoordt aan nieuwe klantverwachtingen en nieuwe betaaltrends. Daarom werd Tiffany’s geurautomaat future-proof gemaakt met de VALINA van Worldline. Dankzij deze betaalterminal van de nieuwe generatie kan iedereen snel, veilig en contactloos luxegoederen van Tiffany & Co. aankopen, via elke vorm van betaling. Deze eerste alles-in-een Android-gebaseerde betaalterminal aanvaardt:
- klassieke betalingen met kaarten met chip of magneetstrook
- contactloze betalingen met NFC-kaarten
- mobiele betalingen via smartphone
Hierdoor ben je altijd en helemaal up-to-date voor nieuwe ontwikkelingen en maak je altijd en overal het verschil voor je zaak, je merk én je klanten.
Tiffany’s is niet de enige
Andere merken zoals Moët en Uniqlo hebben het idee van de verkoopautomaat al eerder gelinkt aan hun naam. Zij hebben laten zien dat de automaat ook kan dienen voor kledij en andere fashion accessoires. Wist je trouwens dat er voor elk bedrijf en voor elk merk wel een type verkoopautomaat is op maat van je wensen?
Sommige merken zoals McDonald’s zetten de verkoopautomaat ook in als heuse marketingstunt. Dat de verkoopautomaat ook PR-waardig kan zijn, ondervond ook Jessica de Block, bezielster van het Belgische label Antwerp Avenue. Laat je hier inspireren door haar succesverhaal.