• Alles over selfservice en betaalautomaten.
Home / Blog /

Waarom moeten klanten naar mijn zaak komen?

 

Waarom moeten klanten naar mijn zaak komen?

Vakkennis! Veel zaakvoerders vergeten hoe goed ze wel zijn in hun vak. De consument wil maar al te graag nieuwe dingen leren, ontdekken, meer weten over jou. Ze willen niets liever dan een band met jou opbouwen. Ze willen terug naar de bron. Maak dus het verschil en geef je klanten een reden om naar je zaak te komen.

De consument voelt zich vaak verloren.

Er is in onze huidige consumptiemaatschappij zoveel keuze dat de klant het noorden kwijtraakt. Ze willen dan wel iets nieuws proberen maar ze weten niet goed waar te beginnen. En daarin kun jij met al je vakkennis het grote verschil maken. Je kunt ze begeleiden bij hun keuzes, ze advies geven, en vooral ... de tijd nemen om naar ze te luisteren.

Sterproducten maken altijd het grote verschil.

Al gelezen hoe je met je zaak het verschil kan maken? Daarin lees je onder andere hoe je van één uniek product een echte publiekstrekker kan maken. Iets wat over de tongen gaat. Iets waar ze maar wat graag een ommetje voor maken. Toon je fierheid op je product. Praat erover met vuur, promoot het. Met bescheidenheid lok je geen klanten.

Al eens aan een workshop gedacht?

Workshops zijn de ideale manier om mensen beter te leren kennen en om jouw vakkennis te etaleren. Bovendien zullen de deelnemers gegarandeerd over jou op Facebook praten, posten op Instagram, Twitter, noem maar op. Het is een vertrouwde vorm van klantbeleving die werkt.

Cash en hygiëne gaan wél samen, met de shopmaster

Lees meer

Roze verkoopautomaat brengt online merk dichter bij klant.

Lees meer

Lokale verankering als grote troef.

Je woont in het hart van je dorp of gemeente. Zorg dat het hart klopt. Spreek lokale verenigingen aan, nodig hen uit op een workshop, een proeverij, een blik achter de schermen, ... Het is voor de leden een leuk uitje en als surplus krijgen ze respect voor jouw vak en zaak. Da’s alleen maar een win-win situatie.

Wees persoonlijk

Door jouw klanten met de naam aan te spreken geef je hen, gratis en voor niets, een heel bijzonder gevoel. Ze worden gezien, erkend. En daar kan geen extra korting van 50 cent in de supermarkt tegenop. 

Aanwezigheid na de openingsuren.

Daarnaast kun je er ook voor zorgen dat je een mini-aanbod hebt dat altijd beschikbaar is voor je klanten. Ook ’s nachts. Een verkoopautomaat is hiervoor een handig middel. Zorg er zeker voor dat ook jouw sterproduct daarin wordt aangeboden. Want daarmee ga je nieuwe klanten aantrekken.

Banner verkoopautomaat
  • Thema:
  • Succesvol ondernemen
  • Categorieën:
  • Customer experience
  • Convenience
  • Loyaliteit
  • 24 7 beschikbaar
  • Personaliseer
  • Type: