• Alles over selfservice en betaalautomaten.
Home / Blog /

Mijn zaak stagneert of gaat zelfs achteruit! Wat nu?

 

Mijn zaak stagneert of gaat zelfs achteruit! Wat nu?

Stilstaan is achteruitgaan, wordt altijd gezegd en dat is ook zo. Merk je geen groei meer of zelfs een stagnatie? Dan is het tijd om alles eens vanuit een nieuw perspectief te bekijken. Voor je het weet, ben je weer helemaal klaar voor een nieuwe stap voorwaarts.

Eerlijkheid tegenover jezelf boven alles.

Grondig zelfonderzoek is voor niemand makkelijk. Het is zelfs beangstigend, want wat als je fouten ontdekt? Toch is dat goed nieuws. Want wie zijn fouten erkent, kan ze ook corrigeren.

Ben je er nog wel voor je klant?

Het lijkt een vreemde vraag, want het voelt alsof je altijd voor hen in de weer bent. Maar is dat wel zo? Kunnen je klanten nog bij jou terecht na sluitingstijd bijvoorbeeld? Een verkoopautomaat kan een héél handige tool zijn om ook na de uren je klanten te helpen. En zelfs nieuwe aan te trekken. 

Omnichannel-strategie en selfservice om je verkoop te laten

Lees meer
Banner verkoopautomaat

Wat doen jouw concullega’s?

Ga eens naar een andere stad om gelijkaardige ondernemingen te bezoeken. Kijk hoe zij het doen, welke nieuwigheden ze aanbieden, hoe de winkel is ingericht. Welke betaalmethodes bieden ze aan? Misschien kun je er al contactloos of mobiel betalen waardoor ze een jonger publiek aanspreken. Maak een praatje met de eigenaar en wissel ervaringen uit.

Betaalmogelijkheden winkel

Bekijk jouw zaak vanuit het standpunt van de klant.

Heel veel ondernemers denken te vaak vanuit hun eigen leefwereld. Houden alleen rekening met hun eigen behoeften. Wat heel logisch en natuurlijk is, maar helaas ook dodelijk voor een moderne onderneming. Draai het eens om en bekijk jouw zaak door de ogen van de consument: Zie of er rommel staat, of er dingen verouderd zijn, staat jouw auto op de beste parkeerplek, …  Het zijn kleine dingen die een enorm verschil maken.

Werk ook aan je zaak en niet alleen in je zaak.

Af en toe eens een cursus volgen over uiteenlopende topics zoals customers service, social media, klantbeleving ... is zeker een pluspunt. Zo kan je makkelijk mee met de huidige trends en ontwikkelingen. Je weet wat er buiten jouw zaak leeft en dat maakt altijd het verschil.

Je staat er niet alleen voor.

Overweeg om een businesscoach onder de arm te nemen. Ja, zelfs al ben je reeds 20 jaar of langer bezig. Dan is het zeker interessant om er een second opinion bij te halen. Maar weet goed: je staat er niet alleen voor.

 

  • Thema:
  • Succesvol ondernemen
  • Categorieën:
  • New shopper
  • 24 7 beschikbaar
  • Customer experience
  • Rentabiliteit
  • Meer omzet
  • Loyaliteit
  • Mobiel betalen
  • Contactloos betalen
  • Type: