Verkoopautomaten: 4 indirecte voordelen
Lees meer
Volledig geautomatiseerde selfservice
Technologische vooruitgang leidt tot verschuivingen van jobs. Taken die zo vanzelfsprekend geworden zijn, behoeven niet langer de aanwezigheid van een verkoper. Het opnemen van bestellingen, het afrekenen en het aansturen van bepaalde programma’s gebeurt meer en meer geheel automatisch. Sommige bedrijven draaien volledig op automatisatie en selfservice. Een volledig geautomatiseerd bedrijf, zonder personeel of vaste openingstijden? Ja, dat is wat we bedoelen met volledig geautomatiseerde selfservice.
Ooit al in een wassalon gestaan waar je eerst zelf het wasprogramma kiest, zelf afrekent en na een uur weer met je fris gewassen kleren naar buiten wandelt? Zo’n wassalon kiest voor een hoog rendement en lage investeringskosten.
Kies jij met jouw bedrijf ook resoluut voor automatisering of minder personeel? Of draait heel jouw businessmodel om selfservice? Zorg dan dat heel het proces van selfservice vlekkeloos verloopt: vanaf de eerste selectie van een programma tot aan het betalen aan de selfservice kassa via de juiste elektronische betaalterminal.
Ontdek hieronder de voordelen van volautomatische zelfbedieningsautomaten en bekijk de toepassingen.
Voordelen volledig geautomatiseerde selfservice
Een betaalautomaat die tegelijk kan dienen als aansturing voor verschillende programma’s is niet alleen handig, maar vooral ook slim en kostenbesparend. En wel om deze redenen:

Snelle service, 24/7
Snelle bediening op het moment dat de klant het wil, zonder in te boeten aan kwaliteit.

Verkorte wachttijd
Minder lange wachtrijen, ook tijdens de piekuren.

Meer tevreden klanten
Hoe meer automaten, hoe meer klanten je tegelijk kan bedienen en hoe meer omzet voor je bedrijf.

Betere klantbeleving
Bezorg je “to go”-klanten een snelle en correcte bediening zonder tussenkomst van een verkoper.

Extra communicatiekanaal
Gebruik het scherm van de kiosk of betaalterminal als communicatiekanaal voor reclameboodschappen en promoties.

Zonder fouten
De kassa klopt altijd en het geld gaat rechtstreeks naar je bankrekening.

Meer omzet
Met een minimale personeelsbezetting bespaar je overheadkosten en genereer je meer omzet.

Betere service
Zet je personeel in op kerntaken die het verschil maken voor je klant en je bedrijf. De automaat doet de rest.

Altijd beschikbaar
De klant kan steeds betalen, ook in geval van afwezigheid van personeel.